سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حائری شیرازی

آیت الله حائری شیرازی گفت: حقوق بشری که آمریکایی ها پرچم دار آن هستند چیزی جز خشونت، تجاوز به حقوق انسان ها و توحش نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران ، آیت الله حائری شیرازی عضو خبرگان رهبری، صبح امروز در کنفرانس بین المللی سکوت صلح که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، ریشه تمام خونریزی ها و فساد را تعلقات انسان ها به دنیا دانست و اظهار داشت: همه فساد و خونریزی ها به واسطه تعلق انسان ها است، اگر انسان علایق و تعلقات خود را  کنار گذارد، حتی علایق شخصی اش الهی می شود.

وی ادامه داد: اگر حضرت ابراهیم(ع) در سن هشتاد سالگی صاحب فرزند شد ولی از تعلق زن و فرزند گذشت و یا در زمان ذبح اسماعیل تسلیم امر خدا شد به دلیل گذشتن از تعلقات بود که به آن مقام شامخ الهی رسید.

آیت الله حائری تصریح کرد: امام حسین(ع) هم مجموعه علائق خود را رها کرد و با ایثار و شهادت خود و خاندانش، نمونه عشق به خدا شد.

وی با طرح این سئوال که آیا شما بدون تحمیل عدالت، آزادی و امنیت را به دست آورید گفت: بسیاری بر این تصورند که ابتدا امنیت باشد و بعد عدالت،  اما این اشتباه است، امنیت و نظم حرف اول استعمارگران هم هست اما منظور آنها نظم و امنیتی است که منافع آنها را تامین کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در آمریکایی که پرچم دموکراسی را در دست گرفته، 99درصد مردم فدای یک درصد زیاده خواه و ثروتمند شده اند لذا امنیت در آمریکا امنیتی نظامی ، سیاسی و فشاری است.

وی با برشمردن 5حقوق اساسی برای انسان ها گفت: اولین اصل عدالت و حقوق مساوی برای انسان ها است و مسئله دوم نیز بحث امنیت است چرا که امنیت لازمه تحقق سایر حقوق است.

وی ادامه داد: حق سوم آزادی است چون اگر عدالت و امنیت برقرار شد بستر آزادی هم فراهم می شود.

آیت الله حائری شیرازی خاطر نشان کرد: کرامت و حرمت انسانی و همچنین محبت و عشق حقوق چهارم و پنجم انسان است و در مجموع این حقوق باید در جوامع انسانی تامین و برقرار گردد.

این استاد حوزه، خاطر نشان کرد: آنچه آمریکا و انگلیس در بحث عدالت و حقوق بشری دارند و مدعی آن هستند که با علم و اقتصاد به قوانین امروزی به آن رسیده اند، همین وضع فاجعه بار انسانی، اخلاقی امروزی است که می بینید.

عضو  خبرگان رهبری افزود: آمریکایی که دو شهر ژاپن را با بمب اتم ویران کرد حال پرچم دار عدالت در دنیا شده است لذا امنیت و حقوق بشری که ارمغان آمریکا است چیزی جز توحش نیست.

آیت الله حائری شیرازی در پایان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مظهر حقوق بشر و تمدن والای انسانی بوده است گفت: متمدن کسی است که متجاوز  به حقوق کسی نباشد؛ این امر در جمهوری اسلامی و به خصوص در دوران دفاع مقدس زمانی که در اوج موفقیت و پیروزی بودیم، زمانی ملموس شد که امام(ره) فرمودند حتی یک وجب چشم طمع به خاک عراق نداریم و این عین تمدن است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha